نمایشگاه "اسماءالحسنی" از سال آینده بین‌المللی برگزار می‌شود


پنجمین نمایشگاه سالانه تایپوگرافی اسماءالحسنی در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه هر شرکت‌کننده از هر کشوری با زبان خود به ذکر اسماء الهی در قالب هنر گرافیک خواهدپرداخت.
مراسم افتتاحیه چهارمین دوره نمایشگاه سالانه تایپوگرافی اسماءالحسنی روز شنبه 26 مردادماه ساعت 17 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد که تا 25 شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.
چهارمین دوره نمایشگاه مذکور با همکاری دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت موسسه توسعه هنرهای تجسمی، موزه هنرهای معاصر تهران، خانه هنرمندان ایران، معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با سازماندهی سایت اینترنتی todayposters انجام گرفته است.
فرزاد ادیبی، صداقت جباری، عبدالمجید حسینی‌راد، مهدی سعیدی و سیدعلی میرفتاح از هیأت انتخاب و داوران نمایشگاه این دوره هستند.
جوایز این دوره از نمایشگاه بدین قرار است: نفر اول سی‌میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، نفر دوم بیست میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و نفر سوم ده میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، به علاوه اهدای 5جایزه نقدی دومیلیون ریالی که به برگزیدگان نمایشگاه به عنوان استعدادهای نو به همراه اهدای تقدیرنامه در مراسمی که روز 9 شهریورماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهدشد اهدا می‌شود.
بیش از 380 اثر از هنرمندان در این نمایشگاه با عنوان مرور 3 دوره گذشته به انضمام این دوره که چهارمین دوره نمایشگاه است در موزه هنرهای معاصر برپا شده که از میان 380 اثر 100 اثر متعلق به این دوره است
این مراسم با حضور "محمود شالویی" سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، "آیت پیمان" معاون اجرایی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و "حسین نیرومند" مشاور وزیر در امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه هیات داوران، اصحاب رسانه و هنردوستان آغاز شد.
در ابتدای جلسه "محمود شالویی" مدیرکل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر درباره این نمایشگاه گفت: بیش از 380 اثر از هنرمندان در این نمایشگاه با عنوان مرور 3 دوره گذشته به انضمام این دوره که چهارمین دوره نمایشگاه است در موزه هنرهای معاصر برپا شده که از میان 380 اثر 100 اثر متعلق به این دوره است.
وی افزود: سعی ما بر این بود که این نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار شود ولی به دلیل محدودیت زمانی این اتفاق نیفتاد که امیدواریم به همت "علی وزیریان" دبیر نمایشگاه، نمایشگاه سالانه تایپوگرافی اسماءالحسنی سال بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود.
شالویی در پایان سخنان خود گفت: این نمایشگاه حاصل عشق‌ورزی است و در سال آینده هم که کشورهای مختلف در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد، هر کس به زبان خودش عشق‌ورزی خواهد کرد.
در پایان مراسم، هیات داوران به همراه "پیمان آیت"، "حسین نیرومند" و "محمود شالویی" و نیز دیگر حضار برای افتتاح نمایشگاه به سالن اصلی رفتند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن